Es van Velzen - Kom Ik Naar Jou Of Jij Naar Mij


Es van Velzen, ze noemt zichzelf levenslied zangeres en dat is niet zo verwonderlijk, want haar hart ligt bij het zingen van Nederlandstalige muziek. Waar Es al trots is op alle nummers die zij tot nu toe heeft uitgebracht, is zij nog veel trotser met dít komende nummer. De zangeres komt nu uit met een GLOEDNIEUW nummer waarvan zijzelf, samen met Tjeerd van Zanen het arrangement en de tekst in elkaar gezet heeft. Hans Aalbers Recordings tekent ook hier weer voor de productie. “Het nummer ‘Kom ik naar jou of jij naar mij’ past bij de tijd waarin we nu leven, het haasten, het rennen, het ieder voor zich en steeds minder voor allen... en dan dat rustpuntje hebben, waar iedereen uiteindelijk toch naar snakt, “Warmte, Liefde en Genegenheid” om de rest van de wereld aan te kunnen”. 

“Wacht niet langer af maar onderneem en leef je leven….”, aldus de zangeres. Es is samen met Singer/Songwriter Tjeerd van Zanen (o.a. geschreven voor: Ilse de lange, Maan, Tino Martin, André Hazes jr, Ruth Jacott) gaan zitten. Nadat zij uitgelegd had wat zij wilde, hoe zij het in haar hoofd had en welke richting zij op wilde is Tjeerd samen met Es aan de gang gegaan en het resultaat mag er zeker wezen. Wat een heerlijk zomers nummer dat instrumentaal goed in elkaar zit met een tekst die blijft hangen. “Het is een mooie tekst mét boodschap en een lekker ritme, met een tropisch tintje, hetgeen goed bij me past. Ik vind het een heerlijk nummer om te zingen”. 

Weer is er een droom uitgekomen voor Es van Velzen. Een geheel nieuw nummer bedenken qua melodie en tekst. Teksten heeft zij al eerder zelf geschreven, maar een geheel eigen arrangement is iets waarvan ze niet had gedacht dit ooit te mogen doen. “Ik heb zoveel in mijn hoofd zitten maar krijg het zelf niet omgezet in muziek”, zegt Es. Ik heb jarenlang in een Showband slagwerk gedaan. Als je dan hoort hoe verschillende instrumentale partijen tot een geweldige samenspel kunnen komen en een show daaromheen neerzetten die je kippenvel geeft, geweldig! Zo luister ik ook naar alle muziek. 

Hoe is het in elkaar gezet, welke instrumenten zijn er gebruikt, juist heel klein of kolossaal qua uiting”. “Als je ook goed luistert hoor je overal verschillende secties naar voren komen. Vooral tijdens de refreinen, heerlijk!”, zegt de zangeres met een lach van oor tot oor. “Kom ik naar jou of jij naar mij” is de tiende single van de in 1970 in Velsen geboren Es van Velsen. Ze komt uit een muzikale familie en ontdekte al op jonge leeftijd haar voorliefde voor zingen. 

Pas op latere leeftijd werd dit haar passie en op het moment staat ze regelmatig op de bühne door heel Nederland. Ze weet er steevast een feestje van te maken. “Kom ik naar jou of jij naar mij” komt 17 juni 2024 uit. Het jaar zit bijna op de helft, maar Es van Velsen verklapt dat er dit jaar nog een nummer van haar zal uitkomen. “Dat zal ergens in September zijn. Ook dat gaat weer een Nederlandstalig nummer worden”

Quelle: Artiesten Promotie