Claude Vindevogel - Mijn Huis


“Muziek zit in het bloed,” vertelt de 53 jarige Claude Vindevogel uit het West-Vlaamse Diksmuide. “Het mooie is datje als liedjesschrijver groeit doorheen de jaren. Als je ook de liedjes zelf brengt, dan is het niet zo evident om boven de rest uit te stijgen.” “Ik schrijf muziek vanaf mijn tien jaar en kon altijd heel goed melodietjes naspelen. 

Thuis waren we met vijf, maar geen enkele die een noot muziek zou spelen.” “Over “Mijn huis” kan ik het volgende zeggen: de tekst heb ik recht vanuit het hart geschreven op een druilerige herfstdag.” “Het weeris altijd al verbonden geweest met de stemming van de mensen. Iedereen wil natuurlijk dat de zon altijd schijnt. Het help in elk geval om vrolijk te zijn en André Van Duin kon het niet mooier verwoorden in één van zijn grootste hits.” “Bovenal gaat het natuurlijk over de ware liefde. Als je verliefd bent, dan zie je de liefde in alles watje doet en om je heen ziet.”

 “Ik hoop dat heel wat mensen zichzelf terugvinden in de tekst. Daarvoor doe ik het: herkenbare teksten schrijven over situaties in het dagelijkse leven. Op mijn leeftijd heb ik al een rugzak mee en dat zal bij veel mensen niet anders zijn.” “Muziek is bijzonder belangrijk in mijn leven.Iedere muzikant verlangt ernaar om voor een publiek te staan. Bij mij is dit niet anders. We leggen de laatste hand aan een album met de titel “laat ons elkanderterug beminnen”. Op die wijze wil ik een vaste waarde worden in het muziek landschap. Ik ben bijzonder verheugd om een zomer lang op MENT TV te komen met de single “Mijn huis” als aanloop naar het album.

Quelle: Artiesten Promotie