Yara Beecks - Where The Road Leads Me - Sunflower Promotion

PROMO NEWS

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

8.11.2024

Yara Beecks - Where The Road Leads Me


Mijn naam is Yara Beeks en ben op 26-06-2004 geboren in Doetinchem. Momenteel werk ik als Country zangeres in het binnen- en buitenland. Op mijn tiende had ik mijn eerste optreden op het schoolpleinfeest van mijn basisschool. Sindsdien heb ik de focus gelegd op de muziek. 

Sinds mijn elfde ben ik met talentenjachten mee gaan doen door heel Nederland en won verschillende prijzen. Toen ik twaalf jaar oud was mocht ik een videoclip opnemen die ik had gewonnen bij een talentenjacht. Zo lanceerde in 2016 mijn eerste video op YouTube, een cover van ‘Hallelujah’. Hierna volgde verschillende boekingen en ging ik mijn eerste echte optredens geven. In hetzelfde jaar ontmoette ik de Engelse singer-songwriter Mike Toole tijdens een vakantie op Mallorca. Na twee avonden mee te hebben gespeeld met zijn concerten, wilden we graag samen gaan werken en liedjes schrijven. In 2018 ging ik terug naar Mallorca om onze eerste single en de videoclip op te nemen. Een aantal weken later releasde ik mijn eerste eigen single ‘Only Love’.

Nu ik mijn eigen nummers ging schrijven, wilde ik ook graag een instrument gaan spelen. Zo begon ik met gitaarles. Na drie maanden stond ik voor het eerst met mijn gitaar op het podium. Ik 2018 nam ik met mijn nieuwe geschreven nummers deel aan Amphion Open en behaalde de finale. 

In 2019 besloot ik om mij volledig te gaan focussen op de Countrymuziek en schreef een nummer dat gaat over de lange weg die ik wil afleggen als artiest zijnde. Ik releasde mijn eerste country song ‘The Long Road’. Er volgde veel leuke optredens en stond onder andere in het voorprogramma van de hit zangeres Emma Heesters.  In 2020 startte ik een muziekopleiding op het RijnIJssel College in Arnhem en legde mijn focus op het schrijven van nog meer nummers. In hetzelfde jaar releasde ik ‘Last Tear’.  

Dit nummer speelde ik tijdens mijn auditie bij Rabo On Stage en behaalde de finale. ‘Last Tear’ werd gedraaid op Country radiostations door heel de wereld, en zo ook ‘Where Does The Time Go’ die ik in 2021 releasde. Mijn nummers live spelen voor een publiek is het liefste wat ik doe. Ik heb dan ook veel leuke optredens mogen verzorgen. In 2022 stond ik onder andere op Mañana Mañana en speelde ik mijn eerste optreden in België. Ook verzorgde ik het voorprogramma van de Amerikaanse Countryzangeres Whitney Rose.

Quelle: Showbizzinfo NL - Geert Hakze
Label: © Neo Music

Post Top Ad

Responsive Ads Here