MOONRIZE - Totdat Er Niets Meer Over Is - Sunflower Promotion

PROMO NEWS

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

9.09.2024

MOONRIZE - Totdat Er Niets Meer Over Is


Ik was niet van plan om me zo lang in stilzwijgen te hullen. Ik was volop aan een nieuwe single aan het werken, toen mijn moeder plotseling ziek werd, en de diagnose van kanker kreeg. Ze had niet zo lang meer te leven. Ik en mijn jongere broer hebben de laatste weken aan haar zijde gestaan in het ziekenhuis. Alles moest wijken. Ze stierf uiteindelijk op 1 maart ll.

Daarna had ik nood aan een periode van stilte. Ik ging gewoon op mijn gevoel af, en ik ging ervanuit dat ik wel terug de drang zou krijgen om te gaan schrijven.

In april 2024 werd ik gevraagd om op te treden voor de ‘Lokale Helden’ in Geel, en in de paar voorafgaande dagen schreef ik dit liedje: ‘Totdat Er Niets Meer Over Is’… Ik had het klaargekregen in demo versie en zong het toen voor het eerst in het Cultureel Centrum ‘De Werft’. De demo versie bleef de hele tijd in de schuif liggen, maar ik voelde dat ik er wat meer mee moest doen. 

Het genre is volledig wat anders dan ik normaal doe, en ik wou me op deze manier ook eens aan de wereld laten horen. Tegelijkertijd betekent het verwerking voor mezelf, een ode aan mijn overleden moeder én een aanklacht tegen onze samenleving, waar het accent meer op het materiele ligt dan op het menselijke. Ik hoop dat jullie ervan kunnen genieten. Ik weet zeker dat zij het ook graag hoort!

Quelle: Showbizzinfo NL - Geert Hakze

Post Top Ad

Responsive Ads Here